Rejsevilkår
Vilkår for kjøp og reise
De fleste banker krever at du bruker Visa Dankort SecureCode for å kjøpe på Internett.
Dette betyr at du må identifisere deg med et passord som du
får fra banken din når du bruker kortet ditt på Internett.
Indus Travel kan ikke svare på spørsmål om dette. Hvis du
har spørsmål om dette, kan du kontakte banken din.
Lagre reservasjonen og betal senere:
Din reservasjon må vanligvis betales innen 6 timer etter at du bestilte turen for at vi kan garantere seter. Unntak fra ovenstående er for eksempel bestillinger som inkluderer lavprisflyselskaper. Disse turene krever umiddelbar betaling for at vi skal garantere setene.
Hvis bestillingen din krever betaling umiddelbart, betyr dette
at produktene ikke blir bestilt før banken har gitt oss en bekreftelse på
transaksjonen. Hvis det ikke er mulig å bestille et produkt på dette
tidspunktet, vil Indus Travel automatisk tilbakebetale deg. Ulike banker
håndterer reserverte beløp på forskjellige måter, og i noen tilfeller kan dette
bare være tilgjengelig på kontoen din etter 5 bankdager.
6.0.2 Endringer må gjøres i god tid før avreise / avreise,
men senest to virkedager før turen er gjennomført.
7.0.3 Du kan ikke avbestille en betalt reise gjennom
nettstedet. Dette må gjøres via e-post. info@industravel.dk
10.0.1 Hvis ikke alt har vært tilfredsstillende, kan du
prøve å løse problemet på stedet. Hvis du ikke løser problemet umiddelbart,
betyr det at vi ikke vil kunne hjelpe deg med å rette opp feilen, og da er det
vanskelig å få erstatning når du kommer hjem. Du rapporterer feilen på stedet
eller ved å kontakte den respektive leverandøren. Kontaktinformasjon finner du
vanligvis på kupongen din.
10.0.2 Hvis problemet ikke er løst på stedet og du ønsker å
inngi en klage, kan du skrive en klage til vår e-post 'info@industravel.dk'
innen to måneder etter retur, med mindre det er tvingende grunner. I tilfeller
hvor du ønsker å klage på noe som har skjedd i forbindelse med transporten, for
eksempel tapt bagasje, avlyste flyreiser eller andre forhold utenfor vår kontroll,
må denne klagen rettes direkte til det aktuelle transportselskapet.
10.0.4 Savner (delete)
11.0.4 Rett det til vårt GDS
12.0.5 Rett det til vårt GDS
18. Registreringsvilkår og behandling av personopplysninger
18.0.1 Se håndtering av personopplysninger
Personvern
Indus Travel beskytter ditt personlige personvern, og det er veldig viktig for oss at du føler deg trygg på at den personlige informasjonen du deler med oss er i trygge hender. Vi utfører all behandling av personopplysninger i samsvar med gjeldende lov og i denne personvernreglene ønsker vi å beskrive transparent hvordan vi samler inn, bruker, viser, overfører og lagrer informasjonen din, samt hvordan du får tilgang til og oppdaterer dine personopplysninger med oss.
Hva er en personopplysning og en personopplysningsansvarlig?
Personopplysninger er enhver form for informasjon som
direkte eller indirekte kan tilskrives en levende person, f.eks. navn,
personnummer, postadresse, telefonnummer eller e-postadresse. En databehandler
er den operatøren som alene eller sammen med andre bestemmer formålet og
virkemidlene for behandling av personopplysninger.
Indus Travel er ansvarlig for behandlingen av personlig informasjon om personopplysningene vi samler inn fra deg på dette nettstedet, andre nettsteder som drives av Indus Travel, gjennom kommunikasjonssystemer knyttet til Indus Travel, samt i kontakter med Indus Reises reiseleverandører og ansatte .
Hvordan vi samler inn personlig informasjon og hvilken informasjon vi samler inn
Indus Travel samler inn personopplysninger direkte fra deg og gjennom din bruk av våre digitale tjenester
I forbindelse med bestilling eller kjøp
Når du bestiller en tur eller kjøper andre produkter eller tjenester gjennom Indus Travel, samler vi inn personlig informasjon fra deg for å oppfylle bestillingen. Dette kan omfatte navn, personnummer, kjønn og kontaktinformasjon både for den som foretar bestillingen eller kjøpet og for andre reisende. I forbindelse med dette lagres også informasjon om kjøpet som ordre / reservasjonsnummer, hva som var reservert / kjøpt, når og hvor reservasjonen / kjøpet ble fullført og betalingsinformasjon. Hvis du legger igjen kommentarer eller spørgsmål kostholds- eller tilgjengelighetsjustering i forbindelse med din reservasjon, lagres dette også for å administrere tjenestene du bestiller gjennom oss
I forbindelse med personlig kontakt
Vi kan samle inn personlig informasjon fra deg når du
kontakter oss, f.eks. I butikken, gjennom kundeservice, via e-post eller
skjema, via chat, på telefonen, i forbindelse med hendelser eller konkurranser,
eller på andre måter. I tillegg til spørsmålene eller tilbakemeldingene dine,
samler vi også inn den personlige informasjonen som trengs for å svare på
spørsmålet ditt eller håndtere saken din, for eksempel navn, ordre /
reservasjonsnummer og kontaktinformasjon. Vi kan også samle inn annen personlig
informasjon som du selv velger å gi oss, for eksempel informasjon om allergier,
matpreferanser, helsemessige forhold eller annen informasjon om deg eller andre
personer på reisen eller bestillingen din for å administrere tjenestene du
bestiller gjennom oss.
Når du bruker våre digitale tjenester
Når du bruker noen av nettstedene våre eller andre digitale tjenester fra oss, samler vi inn informasjon om din bruk av tjenesten, for eksempel IP-nummer, språkinnstillinger, nettinnstillinger, operativsystem, plattform, skjermoppløsninger og geografisk posisjonsinformasjon. Vi samler også informasjon om hvordan du navigerer i tjenesten, hvilke søk du gjør og hvilke reiseprodukter du er interessert i. Ved å logge deg på våre plattformer og online tjenester ved å bruke din brukerinformasjon om det sosiale nettverket som Facebook og Google, godtar du også for å dele din brukerinformasjon der med oss. Indus Travel bruker informasjonskapsler for å hjelpe oss med å tilby viktige funksjoner og funksjonalitet på nettstedene våre og for å forbedre kundeopplevelsen din, se vår separate cookie-policy.
Hvis du godtar markedsføring
Hvis du, i forbindelse med din reservasjon, på vår
hjemmeside eller i kontakt med våre butikker eller vår kundeservice, har avtalt
å motta markedsføring, samler vi e-postadressen din for å sende deg en e-post
og annen digital markedsføring. Når du samhandler med digital markedsføring
(f.eks. Åpner eller klikker du på e-post eller digitale annonser), samler vi
også informasjon om disse interaksjonene, og hvis du gir informasjon som lar
oss identifisere deg, vil vi knytte dine brukermønsterinformasjon med annen
informasjon vi har samlet om deg. Hvis du velger å delta i kundeundersøkelsene
våre, kan vi også lagre svarene dine fra disse.
Ved bestilling og når du kontakter oss med forskjellige spørsmål, ser det ut til at en person gir personlig informasjon om en eller flere andre personer i et reisebyrå. Hvis du ikke har foretatt en reservasjon selv, men noen andre har gjort en reservasjon der du er inkludert, vil vi samle inn personlig informasjon om deg fra denne personen. Det samme gjelder hvis noen andre har vært i kontakt med oss på dine vegne.
Hvis du har bestilt en tur eller kjøpt en tjeneste
gjennom Indus Travel, kan vi utveksle informasjon om reisen din med reisebyrået
eller selskapene som utfører turen, eller med selskapet eller selskapene som
tilbyr den bestilte tjenesten.
For å holde dine personlige data nøyaktige, supplerer og oppdaterer vi dine personopplysninger ved å hente fra private og offentlige poster. Dette gjelder f.eks. adresseinformasjon og personnummer.
Håndtering av personopplysninger
I tillegg til det som allerede er nevnt i forrige seksjon,
bruker vi dine personopplysninger til de formålene som er beskrevet nedenfor.
Levering og administrasjon av bestilte tjenester og
produkter
Indus Travel behandler din personlige informasjon for
mekling, administrasjon og levering av dine bestilte tjenester og produkter,
dvs. for å oppfylle avtalen med deg. Dette inkluderer bestilling og
betalingstjenester med reiseselskaper og andre leverandører, utstedelse av
reisedokumenter og håndtering av endringer. Administrasjonen inkluderer også
bruken av din regnskaps-, fakturerings- og revisjonsinformasjon.
kundebehandling
Vi bruker din personlige informasjon for å gi deg tjenesten
du har krav på i samsvar med avtalen du har gjort med oss før, under og etter
reisen. Vi kan bruke din personlige informasjon som navn og ordre /
reservasjonsnummer for å identifisere deg og reisen din, og din
kontaktinformasjon som e-postadresse og telefonnummer for å nå deg med spørsmål
og informasjon. Vi kan også bruke all annen personlig informasjon som vi har
samlet om deg for å håndtere spørsmålet eller saken din, avhengig av hva som er
relevant i hvert tilfelle.
Kommunikasjon og informasjon
Markedsføring og personifisering
På nettstedene våre bruker vi informasjon om brukerne våre
for personalisering. Dette betyr at vi bruker informasjonen vi har samlet om
deg og din bruk av våre tjenester for å påvirke innholdet på nettstedet når du
besøker oss. Vi bruker også personalisering i vår kommunikasjon via sosiale
medier og nettreklame på andre nettsteder enn Industravel.dk. Vi ønsker
imidlertid å gjøre deg oppmerksom på at du ikke vil kunne bruke all
funksjonaliteten på nettstedene våre.
Utvikling av tjenester, tjenester og drift
Vi bruker informasjonen vi samler inn om kundene våre for å
evaluere, utvikle og forbedre tjenestene og tjenestene våre, for å utdanne
personalet vårt, og for å løse mangler og forbedre sikkerheten ved for eksempel
å oppdage og motvirke misbruk av tjenester, svindel og andre. forbrytelser. For
disse formålene bruker vi hovedsakelig anonyme eller anonymiserte data på
samlet nivå, men det kan også hende at vi bruker personopplysninger som vi har
samlet inn, hvis aktuelt. For å forbedre tjenestene og tjenesten vår, kan vi
også kontakte deg for markedsundersøkelsesformål.
Ettersom Indus Travel tilbyr reiser til verden, er mange av reisebyråene som tilbyr reiser (for eksempel flyselskaper, hoteller, bilutleiefirmaer og tjenesteleverandører på destinasjoner) utenfor EU / EØS (EUs medlemsstater og Norge, Island og Lichtenstein). Dette betyr at personopplysninger kan overføres til selskaper i disse landene for de samme formålene som beskrevet ovenfor.
For å kunne drive og utvikle vår virksomhet og gi deg bedre
service, tilbud og kommunikasjon, bruker vi forskjellige IT-tjenester,
IT-systemer, kommunikasjonsløsninger, kunde- og saksbehandlingssystemer,
analyse- og etterforskningsverktøy, betalingsløsninger og partnere. som i noen
tilfeller lagrer og behandler personopplysninger.
Hvis vi er lovpålagte, eller hvis loven tillater det, kan vi
dele personlig informasjon med staten og myndighetene i den grad det er
nødvendig.
Alle overføringer gjøres for å oppfylle formålet med å
behandle dine personopplysninger som beskrevet ovenfor. Vi tar alle rimelige
juridiske, tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre at din personlige
informasjon blir håndtert sikkert og med et passende beskyttelsesnivå når de
overføres til eller deles med tredjeparter. I tilfelle vi overfører
personopplysninger til en leverandør som er vår personopplysningsassistent,
inngår vi alltid nødvendige avtaler for å sikre at vi beholder kontrollen over
personopplysninger og at disse blir lovlig håndtert med størst sikkerhet av vår
personopplysningsassistent.
Koblinger til andre nettsteder
Billettsider, e-postmeldinger og andre tjenester kan inneholde lenker til nettsteder som drives av andre selskaper og organisasjoner som har sin egen personlige informasjon. Funksjoner på sidene våre kan også kobles til sosiale mediesider som Facebook eller Google, som også har sin egen personlige informasjon. Forsikre deg om at du leser nøye vilkårene og betingelsene i personvernreglene før du sender inn personlig informasjon på en annen organisasjon eller bedriftsnettsted, da Indus Travel ikke er ansvarlig for hvordan disse organisasjonene behandler personlig informasjon som du gir dem.
Selv om du ikke har samtykket til markedsføring, blir
personopplysningene vi samler inn på en reservasjon lagret til det er tre (3)
år siden forrige bestilling. Dette betyr at hvis du ikke gjør nye bestillinger
på tre år, vil personopplysningene dine bli slettet fra kundedatabasen.
I tilfelle du ringte oss, kan vi lagre anropslogger og
eventuelle opptak av telefonsamtalen i opptil 1 år.
I tilfeller hvor vi lagrer personopplysninger for å
oppfylle juridiske krav, f.eks. Regnskapsloven, det er de lovpålagte kravene
som avgjør hvor lenge vi lagrer informasjonen din.
De samme personopplysningene kan lagres flere forskjellige
steder for forskjellige formål. Dette kan bety at en oppgave som er blitt
slettet fra et system der det ikke lenger er behov for det fremdeles kan være
igjen i et annet system der den er lagret for et annet formål og fortsatt er
nødvendig.
Beskytte dine personlige data
Vi forstår viktigheten av å beskytte og administrere din
personlige informasjon. Vi tar passende sikkerhetstiltak for å beskytte dine
personlige data fra tap eller uautorisert tilgang, bruk, endring eller
sletting. Vi jobber kontinuerlig med "innebygd databeskyttelse og
databeskyttelse som standard", vurderer kontinuerlig risikoen med
behandlingen av personopplysninger, og tar de nødvendige sikkerhetstiltak for å
redusere risikoen. Vi trener regelmessig våre ansatte i databeskyttelsessaker,
og våre ansatte har også strenge instruksjoner for håndtering av alle
personopplysninger i samsvar med gjeldende personopplysningslovgivning. Hos
Ticket har vi en representant for databeskyttelse som har det overordnede
ansvaret for håndtering av personopplysninger i konsernet.
Dine rettigheter
Indus Travel er ansvarlig for at personopplysningene dine
blir behandlet i samsvar med gjeldende lov. Vi vil på din forespørsel eller på
eget initiativ rette, slette eller supplere all informasjon som viser seg å
være unøyaktig, ufullstendig eller misvisende, og vi vil kontinuerlig slette
personlig informasjon når vi ikke har rett til å fortsette å behandle den for
legitime formål. formål.
Du har rett til å be om at dine personopplysninger blir supplert, korrigert og i noen tilfeller slettet. Du har også rett til å be om at behandlingen av personopplysningene dine blir begrenset for visse formål, så vel som retten til å gjøre innvendinger mot behandlingen (for eksempel hvis du stiller spørsmål ved om personopplysningene er korrekte eller behandlingen er lovlig).
Du har også rett til å motta en gratis kopi av
billettregisteret ved hjelp av en skriftlig signert søknad, inkludert hvilke
personopplysninger som er registrert om deg, formålet med behandlingen og til
hvilke mottakere informasjonen har blitt eller må avsløres.
Hvis du ikke vil at Indus Travel skal behandle
personopplysningene dine for eksempel. direkte markedsføring, har du rett til
når som helst å trekke tilbake ditt samtykke ved å melde deg av oss i vår
e-postmarkedsføring eller ved å kontakte oss. Når vi mottar tilbakekallingen,
vil vi slutte å behandle personopplysningene dine til det formålet du har gitt
ditt samtykke til.
Kontakt og klager m.m.
Indus Travel har utnevnt en databeskyttelsesrepresentant til
blant annet å overvåke at Indus Reises behandling av dine personopplysninger er
i samsvar med gjeldende lov. Ikke nøl med å kontakte denne
databeskyttelsesansvarlige på gdpr@industravel.dk hvis du har spørsmål eller
kommentarer til denne personvernregelen eller hvordan vi samler inn, lagrer og
bruker din personlige informasjon.
Hvis du mener at vi eller et annet selskap behandler din
personlige informasjon i strid med gjeldende lover om databeskyttelse, kan du
kontakte Datatilsynet.
Fra tid til annen kan vi gjøre endringer i personvernreglene våre. Ved større endringer vil vi varsle deg med rimelig varsel i samsvar med hva loven krever. Vi vil også legge en oppdatert policy på vår hjemmeside. Den oppdaterte policyen har et annet dato og versjonsnummer. Besøk nettstedet vårt regelmessig for oppdateringer.