Terms and conditions
Vilkår for kjøp og reise
Betalingsinformasjon
betaling:
Her er beløpet som skal betales, så vel som den siste tiden for å fullføre betalingen slik at vi kan garantere din bestilling.
Hos Industravel.dk kan du trygt og enkelt betale for reisen din med kort tilknyttet Visa Dankort
I forbindelse med betalingen av reisen din, vil du få tilsendt en kvittering via e-post til den e-postadressen du oppga i forbindelse med utlevering av personlig informasjon. Du kan også skrive ut kvitteringen direkte fra Industravel.dk.
De fleste banker krever at du bruker Visa Dankort SecureCode for å kjøpe på Internett.
Dette betyr at du må identifisere deg med et passord som du får fra banken din når du bruker kortet ditt på Internett.
Indus Travel kan ikke svare på spørsmål om dette. Hvis du har spørsmål om dette, kan du kontakte banken din.
Lagre reservasjonen og betal senere:
Din reservasjon må vanligvis betales innen 6 timer etter at du bestilte turen for at vi kan garantere seter. Unntak fra ovenstående er for eksempel bestillinger som inkluderer lavprisflyselskaper. Disse turene krever umiddelbar betaling for at vi skal garantere setene.
Hvis bestillingen din krever betaling umiddelbart, betyr dette at produktene ikke blir bestilt før banken har gitt oss en bekreftelse på transaksjonen. Hvis det ikke er mulig å bestille et produkt på dette tidspunktet, vil Indus Travel automatisk tilbakebetale deg. Ulike banker håndterer reserverte beløp på forskjellige måter, og i noen tilfeller kan dette bare være tilgjengelig på kontoen din etter 5 bankdager.
6.0.2 Endringer må gjøres i god tid før avreise / avreise, men senest to virkedager før turen er gjennomført.
7.0.3 Du kan ikke avbestille en betalt reise gjennom nettstedet. Dette må gjøres via e-post. info@industravel.dk
10.0.1 Hvis ikke alt har vært tilfredsstillende, kan du prøve å løse problemet på stedet. Hvis du ikke løser problemet umiddelbart, betyr det at vi ikke vil kunne hjelpe deg med å rette opp feilen, og da er det vanskelig å få erstatning når du kommer hjem. Du rapporterer feilen på stedet eller ved å kontakte den respektive leverandøren. Kontaktinformasjon finner du vanligvis på kupongen din.
10.0.2 Hvis problemet ikke er løst på stedet og du ønsker å inngi en klage, kan du skrive en klage til vår e-post 'info@industravel.dk' innen to måneder etter retur, med mindre det er tvingende grunner. I tilfeller hvor du ønsker å klage på noe som har skjedd i forbindelse med transporten, for eksempel tapt bagasje, avlyste flyreiser eller andre forhold utenfor vår kontroll, må denne klagen rettes direkte til det aktuelle transportselskapet.
10.0.4 Savner (delete)
11.0.4 Rett det til vårt GDS
12.0.5 Rett det til vårt GDS
18. Registreringsvilkår og behandling av personopplysninger
18.0.1 Se håndtering av personopplysninger
Personvern
Indus Travel beskytter ditt personlige personvern, og det er veldig viktig for oss at du føler deg trygg på at den personlige informasjonen du deler med oss er i trygge hender. Vi utfører all behandling av personopplysninger i samsvar med gjeldende lov og i denne personvernreglene ønsker vi å beskrive transparent hvordan vi samler inn, bruker, viser, overfører og lagrer informasjonen din, samt hvordan du får tilgang til og oppdaterer dine personopplysninger med oss.
Hva er en personopplysning og en personopplysningsansvarlig?
Personopplysninger er enhver form for informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en levende person, f.eks. navn, personnummer, postadresse, telefonnummer eller e-postadresse. En databehandler er den operatøren som alene eller sammen med andre bestemmer formålet og virkemidlene for behandling av personopplysninger.
Ansvarsfraskrivelse
Indus Travel er ansvarlig for behandlingen av personlig informasjon om personopplysningene vi samler inn fra deg på dette nettstedet, andre nettsteder som drives av Indus Travel, gjennom kommunikasjonssystemer knyttet til Indus Travel, samt i kontakter med Indus Reises reiseleverandører og ansatte .
Nødvendig behandling og behandling med støtte fra samtykke
Indus Travel behandler din personlige informasjon bare for å oppfylle vår avtale med deg (dvs. for å administrere og mekle din bestilling eller sikre levering av kjøpet), for å gi ditt samtykke, for å oppfylle juridiske krav eller for andre legitime interesser . I tilfeller der behandlingen er basert på ditt samtykke, har du rett til å trekke dette når som helst ved å kontakte oss. Hvis du opphever ditt samtykke, vil vi slette personopplysningene og avbryte behandlingen som ble gjenstand for samtykket. Imidlertid kan de samme personopplysningene behandles både med støtte fra samtykke og med støtte for oppfyllelse av avtalen, eller fordi informasjonen er nødvendig for å oppfylle andre juridiske forpliktelser eller legitime interesser.
Hvordan vi samler inn personlig informasjon og hvilken informasjon vi samler inn
Indus Travel samler inn personopplysninger direkte fra deg og gjennom din bruk av våre digitale tjenester
I forbindelse med bestilling eller kjøp
Når du bestiller en tur eller kjøper andre produkter eller tjenester gjennom Indus Travel, samler vi inn personlig informasjon fra deg for å oppfylle bestillingen. Dette kan omfatte navn, personnummer, kjønn og kontaktinformasjon både for den som foretar bestillingen eller kjøpet og for andre reisende. I forbindelse med dette lagres også informasjon om kjøpet som ordre / reservasjonsnummer, hva som var reservert / kjøpt, når og hvor reservasjonen / kjøpet ble fullført og betalingsinformasjon. Hvis du legger igjen kommentarer eller spørgsmål kostholds- eller tilgjengelighetsjustering i forbindelse med din reservasjon, lagres dette også for å administrere tjenestene du bestiller gjennom oss
I forbindelse med personlig kontakt
Vi kan samle inn personlig informasjon fra deg når du kontakter oss, f.eks. I butikken, gjennom kundeservice, via e-post eller skjema, via chat, på telefonen, i forbindelse med hendelser eller konkurranser, eller på andre måter. I tillegg til spørsmålene eller tilbakemeldingene dine, samler vi også inn den personlige informasjonen som trengs for å svare på spørsmålet ditt eller håndtere saken din, for eksempel navn, ordre / reservasjonsnummer og kontaktinformasjon. Vi kan også samle inn annen personlig informasjon som du selv velger å gi oss, for eksempel informasjon om allergier, matpreferanser, helsemessige forhold eller annen informasjon om deg eller andre personer på reisen eller bestillingen din for å administrere tjenestene du bestiller gjennom oss.
Når du bruker våre digitale tjenester
Når du bruker noen av nettstedene våre eller andre digitale tjenester fra oss, samler vi inn informasjon om din bruk av tjenesten, for eksempel IP-nummer, språkinnstillinger, nettinnstillinger, operativsystem, plattform, skjermoppløsninger og geografisk posisjonsinformasjon. Vi samler også informasjon om hvordan du navigerer i tjenesten, hvilke søk du gjør og hvilke reiseprodukter du er interessert i. Ved å logge deg på våre plattformer og online tjenester ved å bruke din brukerinformasjon om det sosiale nettverket som Facebook og Google, godtar du også for å dele din brukerinformasjon der med oss. Indus Travel bruker informasjonskapsler for å hjelpe oss med å tilby viktige funksjoner og funksjonalitet på nettstedene våre og for å forbedre kundeopplevelsen din, se vår separate cookie-policy.
Hvis du godtar markedsføring
Hvis du, i forbindelse med din reservasjon, på vår hjemmeside eller i kontakt med våre butikker eller vår kundeservice, har avtalt å motta markedsføring, samler vi e-postadressen din for å sende deg en e-post og annen digital markedsføring. Når du samhandler med digital markedsføring (f.eks. Åpner eller klikker du på e-post eller digitale annonser), samler vi også informasjon om disse interaksjonene, og hvis du gir informasjon som lar oss identifisere deg, vil vi knytte dine brukermønsterinformasjon med annen informasjon vi har samlet om deg. Hvis du velger å delta i kundeundersøkelsene våre, kan vi også lagre svarene dine fra disse.
Fra en tredjepart
Ved bestilling og når du kontakter oss med forskjellige spørsmål, ser det ut til at en person gir personlig informasjon om en eller flere andre personer i et reisebyrå. Hvis du ikke har foretatt en reservasjon selv, men noen andre har gjort en reservasjon der du er inkludert, vil vi samle inn personlig informasjon om deg fra denne personen. Det samme gjelder hvis noen andre har vært i kontakt med oss på dine vegne.
Hvis du har bestilt en tur eller kjøpt en tjeneste gjennom Indus Travel, kan vi utveksle informasjon om reisen din med reisebyrået eller selskapene som utfører turen, eller med selskapet eller selskapene som tilbyr den bestilte tjenesten.
For å holde dine personlige data nøyaktige, supplerer og oppdaterer vi dine personopplysninger ved å hente fra private og offentlige poster. Dette gjelder f.eks. adresseinformasjon og personnummer.
Håndtering av personopplysninger
I tillegg til det som allerede er nevnt i forrige seksjon, bruker vi dine personopplysninger til de formålene som er beskrevet nedenfor.
Levering og administrasjon av bestilte tjenester og produkter
Indus Travel behandler din personlige informasjon for mekling, administrasjon og levering av dine bestilte tjenester og produkter, dvs. for å oppfylle avtalen med deg. Dette inkluderer bestilling og betalingstjenester med reiseselskaper og andre leverandører, utstedelse av reisedokumenter og håndtering av endringer. Administrasjonen inkluderer også bruken av din regnskaps-, fakturerings- og revisjonsinformasjon.
kundebehandling
Vi bruker din personlige informasjon for å gi deg tjenesten du har krav på i samsvar med avtalen du har gjort med oss før, under og etter reisen. Vi kan bruke din personlige informasjon som navn og ordre / reservasjonsnummer for å identifisere deg og reisen din, og din kontaktinformasjon som e-postadresse og telefonnummer for å nå deg med spørsmål og informasjon. Vi kan også bruke all annen personlig informasjon som vi har samlet om deg for å håndtere spørsmålet eller saken din, avhengig av hva som er relevant i hvert tilfelle.
Kommunikasjon og informasjon
Når du har bestilt en tur eller bestilt en tjeneste gjennom oss, bruker vi den personlige informasjonen din til mailing som bestillingsbekreftelser, betalingspåminnelser, betalingsbekreftelser samt informasjon om for eksempel avvik og tilbud relatert til reisen eller tjenesten. Slik kommunikasjon skjer til kontaktinformasjonen gitt i forbindelse med reservasjonen, spesielt e-postadresse og telefonnummer.
Markedsføring og personifisering
På nettstedene våre bruker vi informasjon om brukerne våre for personalisering. Dette betyr at vi bruker informasjonen vi har samlet om deg og din bruk av våre tjenester for å påvirke innholdet på nettstedet når du besøker oss. Vi bruker også personalisering i vår kommunikasjon via sosiale medier og nettreklame på andre nettsteder enn Industravel.dk. Vi ønsker imidlertid å gjøre deg oppmerksom på at du ikke vil kunne bruke all funksjonaliteten på nettstedene våre.
Hvis du samtykker i å motta markedsføring, kan vi også bruke din personlige informasjon til å sende målrettet markedsføring til deg via e-post eller i andre digitale kanaler og bruke vår bestillingshistorikk, ditt brukermønster og preferanser for å tilpasse innholdet i markedsføringen for å gi deg tilbud som vi synes er mest relevante og interessante for deg. Du kan velge bort slik markedsføring når som helst ved å klikke på avmeldingslenken som er funnet i vår e-postmarkedsføring eller ved å kontakte våre butikker eller vår kundeservice.
Utvikling av tjenester, tjenester og drift
Vi bruker informasjonen vi samler inn om kundene våre for å evaluere, utvikle og forbedre tjenestene og tjenestene våre, for å utdanne personalet vårt, og for å løse mangler og forbedre sikkerheten ved for eksempel å oppdage og motvirke misbruk av tjenester, svindel og andre. forbrytelser. For disse formålene bruker vi hovedsakelig anonyme eller anonymiserte data på samlet nivå, men det kan også hende at vi bruker personopplysninger som vi har samlet inn, hvis aktuelt. For å forbedre tjenestene og tjenesten vår, kan vi også kontakte deg for markedsundersøkelsesformål.
juridiske krav
Endelig kan behandlingen av dine personopplysninger også skje slik at vi kan oppfylle forpliktelser i henhold til lover og regler, for eksempel gjeldende sikkerhet, regnskap og klager.
Utlevering av personopplysninger
Indus Travel er en reise- og tjenesteleverandør, og for å administrere og levere produktene og tjenestene du bestiller eller kjøper, må vi dele din personlige informasjon med reiseselskaper og andre selskaper som leverer tjenestene.
Ettersom Indus Travel tilbyr reiser til verden, er mange av reisebyråene som tilbyr reiser (for eksempel flyselskaper, hoteller, bilutleiefirmaer og tjenesteleverandører på destinasjoner) utenfor EU / EØS (EUs medlemsstater og Norge, Island og Lichtenstein). Dette betyr at personopplysninger kan overføres til selskaper i disse landene for de samme formålene som beskrevet ovenfor.
For å kunne drive og utvikle vår virksomhet og gi deg bedre service, tilbud og kommunikasjon, bruker vi forskjellige IT-tjenester, IT-systemer, kommunikasjonsløsninger, kunde- og saksbehandlingssystemer, analyse- og etterforskningsverktøy, betalingsløsninger og partnere. som i noen tilfeller lagrer og behandler personopplysninger.
Hvis vi er lovpålagte, eller hvis loven tillater det, kan vi dele personlig informasjon med staten og myndighetene i den grad det er nødvendig.
Alle overføringer gjøres for å oppfylle formålet med å behandle dine personopplysninger som beskrevet ovenfor. Vi tar alle rimelige juridiske, tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre at din personlige informasjon blir håndtert sikkert og med et passende beskyttelsesnivå når de overføres til eller deles med tredjeparter. I tilfelle vi overfører personopplysninger til en leverandør som er vår personopplysningsassistent, inngår vi alltid nødvendige avtaler for å sikre at vi beholder kontrollen over personopplysninger og at disse blir lovlig håndtert med størst sikkerhet av vår personopplysningsassistent.
Koblinger til andre nettsteder
Billettsider, e-postmeldinger og andre tjenester kan inneholde lenker til nettsteder som drives av andre selskaper og organisasjoner som har sin egen personlige informasjon. Funksjoner på sidene våre kan også kobles til sosiale mediesider som Facebook eller Google, som også har sin egen personlige informasjon. Forsikre deg om at du leser nøye vilkårene og betingelsene i personvernreglene før du sender inn personlig informasjon på en annen organisasjon eller bedriftsnettsted, da Indus Travel ikke er ansvarlig for hvordan disse organisasjonene behandler personlig informasjon som du gir dem.
Lagring av personopplysninger
Indus Travel lagrer bare dine personlige data så lenge det er nødvendig for behandling i samsvar med denne personvernregelen.
Hvis du aksepterer markedsføring, blir dine personlige data lagret til du trekker tilbake ditt samtykke til markedsføringen. Du kan når som helst trekke tilbake ditt markedsføringssamtykke ved å klikke på avmeldingslenken som er funnet i vår e-postmarkedsføring eller ved å kontakte butikkene eller kundeservicen vår, og du kan når som helst avslutte ditt medlemskap i kundeklubben ved å for å kontakte våre butikker eller vår kundeservice.
Selv om du ikke har samtykket til markedsføring, blir personopplysningene vi samler inn på en reservasjon lagret til det er tre (3) år siden forrige bestilling. Dette betyr at hvis du ikke gjør nye bestillinger på tre år, vil personopplysningene dine bli slettet fra kundedatabasen.
I tilfelle du ringte oss, kan vi lagre anropslogger og eventuelle opptak av telefonsamtalen i opptil 1 år.
I tilfeller hvor vi lagrer personopplysninger for å oppfylle juridiske krav, f.eks. Regnskapsloven, det er de lovpålagte kravene som avgjør hvor lenge vi lagrer informasjonen din.
De samme personopplysningene kan lagres flere forskjellige steder for forskjellige formål. Dette kan bety at en oppgave som er blitt slettet fra et system der det ikke lenger er behov for det fremdeles kan være igjen i et annet system der den er lagret for et annet formål og fortsatt er nødvendig.
Beskytte dine personlige data
Vi forstår viktigheten av å beskytte og administrere din personlige informasjon. Vi tar passende sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data fra tap eller uautorisert tilgang, bruk, endring eller sletting. Vi jobber kontinuerlig med "innebygd databeskyttelse og databeskyttelse som standard", vurderer kontinuerlig risikoen med behandlingen av personopplysninger, og tar de nødvendige sikkerhetstiltak for å redusere risikoen. Vi trener regelmessig våre ansatte i databeskyttelsessaker, og våre ansatte har også strenge instruksjoner for håndtering av alle personopplysninger i samsvar med gjeldende personopplysningslovgivning. Hos Ticket har vi en representant for databeskyttelse som har det overordnede ansvaret for håndtering av personopplysninger i konsernet.
Dine rettigheter
Indus Travel er ansvarlig for at personopplysningene dine blir behandlet i samsvar med gjeldende lov. Vi vil på din forespørsel eller på eget initiativ rette, slette eller supplere all informasjon som viser seg å være unøyaktig, ufullstendig eller misvisende, og vi vil kontinuerlig slette personlig informasjon når vi ikke har rett til å fortsette å behandle den for legitime formål. formål.
Du har rett til å be om at dine personopplysninger blir supplert, korrigert og i noen tilfeller slettet. Du har også rett til å be om at behandlingen av personopplysningene dine blir begrenset for visse formål, så vel som retten til å gjøre innvendinger mot behandlingen (for eksempel hvis du stiller spørsmål ved om personopplysningene er korrekte eller behandlingen er lovlig).
Du har også rett til å motta en gratis kopi av billettregisteret ved hjelp av en skriftlig signert søknad, inkludert hvilke personopplysninger som er registrert om deg, formålet med behandlingen og til hvilke mottakere informasjonen har blitt eller må avsløres.
Hvis du ikke vil at Indus Travel skal behandle personopplysningene dine for eksempel. direkte markedsføring, har du rett til når som helst å trekke tilbake ditt samtykke ved å melde deg av oss i vår e-postmarkedsføring eller ved å kontakte oss. Når vi mottar tilbakekallingen, vil vi slutte å behandle personopplysningene dine til det formålet du har gitt ditt samtykke til.
Kontakt og klager m.m.
Indus Travel har utnevnt en databeskyttelsesrepresentant til blant annet å overvåke at Indus Reises behandling av dine personopplysninger er i samsvar med gjeldende lov. Ikke nøl med å kontakte denne databeskyttelsesansvarlige på gdpr@industravel.dk hvis du har spørsmål eller kommentarer til denne personvernregelen eller hvordan vi samler inn, lagrer og bruker din personlige informasjon.
Hvis du mener at vi eller et annet selskap behandler din personlige informasjon i strid med gjeldende lover om databeskyttelse, kan du kontakte Datatilsynet.
Fra tid til annen kan vi gjøre endringer i personvernreglene våre. Ved større endringer vil vi varsle deg med rimelig varsel i samsvar med hva loven krever. Vi vil også legge en oppdatert policy på vår hjemmeside. Den oppdaterte policyen har et annet dato og versjonsnummer. Besøk nettstedet vårt regelmessig for oppdateringer.